ipeks-bakery

A Turkish girl, who is living in Holland, for the man of her life! I came here at the end of 2003 and changed my whole life.Even i left my job, but i dont complain coz i am happy to be here and i think i already got use to it.You have to anyway! :) I am keeping myself busy with so many things.I learned the Dutch language(ofcourse not so perfect) but still pushing my luck with English!

Fotoğrafım
Ad: Ipek's Bakery
Konum: Ede, Gelderland, Netherlands

Aslinda bircok kulture dahil olan fakat su anda Hollanda'da evli oldugum icin burada yasayan; babadan Kibris'li, anneden ise Turkiye kokenliyim. Hollanda'da Turkiye'nin herseyini o kadar cok ozluyorum ki kendimi sadece bize ait seyleri pisirerek yatistirmaya calisiyorum.Bu aslinda biraz da damak tadina olan hasret, o yuzden elimden geldigince bagli bulundugum tum kulturlerin yemeklerini yapmaya calisiyorum. Hatta Hollanda mutfaginin bile...

Google

Pazar, Haziran 11, 2006

Cikolatali Truffel Pastasi

O kadar yogun gunler geciriyorum ki, birakin tarif yazmayi, yemek pisirmeye bile vaktim yok. Bu pasta Jeroen'un ofise goturmesi icin yaptigim pastalardan biriydi, o yuzden malesef ben kesip resimleyemedim ama sagolsun Jeroen pasta yenilip yutulmadan once bir kare cekebilmis. Aldigim haberlere gorede tadi harikaymis, sanirim bir daha yapip benim sahsen denemem gerekecek. Gerci Jeroen'cum kotu olsa soylerdi! Hollanda'lilarin yalan soyleme huyu yoktur cunku!

Cikolatali Trufel Pastasi:

Keki icin:
  • 125 gr. tereyag
  • 150 gr. tozseker
  • 1 paket vanilya
  • 1 tutam tuz
  • 4 yumurta(orta boy)
  • 175 gr. un
  • 25 gr. misir nisastasi
  • 2 cay kasigi kabartma tozu
  • 1-2 corba kasigi portakal veya limon suyu

Glazuru icin:

  • 300 gr. beyaz kuvertur
  • 1 corba kasigi sivi yag

Truffel kremasi icin:

  • 250 gr. ince kiyilmis bitter kuverture
  • 200 ml. cig krema
  • 50 gr. yumusak tereyag

Kekimizi yapmak icin; tereyagi mikserle iyice yumusayana kadar karistirin, uzerine azar azar seker, vanilya portakal suyu ve tuzu ekleyin. Kati homojen bir hal alinca yumurtalari yarim dakika arayla karisima ekleyin.Un, kabartma tozu ve nisastayi eleyerek, hazirladiginiz karisima ekleyin. Orta hizda karistirin.

Yagli kagit yaymis oldugunuz 30x40 cm'lik kaliba kek karisimini duzlestirip yayin ve 180 dereceye onceden isitilmis firindan hafif pembelesene kadar(15 dakika kadar) pisirin.

Glazuru hazirlamak icin; kuvaerturu kucuk parcalara kirip yag ile beraber isiya dayanikli bir kabin icine alip dusuk ateste puruzsuz olana kadar eritin. Sogumasini bekleyin. Sogudugu zaman (tam donmadan ilikken) firindan cikip dinlenmis olan kekin uzerine yayin ve sonra keki ortadan tam yarisi olacak sekilde ikiye kesin.

Truffel kremasi icin; kremayi kaynatmadan isitin, icine ince kiyilmis kuverturu ekleyin. Uzerini plastik foille kaplayip sogumasini bekleyin. Tereyagini mikserle puruzsuz olana kadar karistirin ve sonra erittiginiz cikolataya ekleyin. Kekin uzerine bu karisimida surun. Sonra ortadan ikiye kestiginiz kein birini ustune yerlestirip cikolata ile iyice sivayin. Uzerini dilediginiz gibi susleyin.Soguyunca servis yapin.

Afiyet olsun.


31 Comments:

Blogger Defne said...

Ipekcigim, tekrar hosgeldin, hem de harika tariflerle geldin. Ellerine saglik, ne hos bir pasta bu. Simdi bu pastadan bir dilim olsaydi, tozunu attirirdim :))
Operim.

7:36 PM, Haziran 13, 2006  
Blogger Ipek's Bakery said...

Defne'cim tesekkur ederim ve sende HOSGELDIN! Guzel gecmis okudugum kadariyla sizin gezilerde, yorulmussun ama her guzelligin bir bedeli var degil mi? Ne zaman Turkiye'ye donus?
Sevgilerimle,

11:23 AM, Haziran 14, 2006  
Anonymous nunubella said...

canım arkadaşım,pastaların süper.en kısa zamanda butik bir pastane açmanı diliyorum.
gerçekten IPEK'S BAKERY çok şık bir pastane olacağından eminim.
izmirden kucak dolusu selamlar,sevgiler
nunubella

12:29 PM, Haziran 14, 2006  
Anonymous nunubella said...

canım arkadaşım,pastaların süper.en kısa zamanda butik bir pastane açmanı diliyorum.
gerçekten IPEK'S BAKERY çok şık bir pastane olacağından eminim.
izmirden kucak dolusu selamlar,sevgiler
nunubella

12:29 PM, Haziran 14, 2006  
Blogger Ipek's Bakery said...

Tesekkur ederim arkadasim insallah.

12:54 PM, Haziran 14, 2006  
Anonymous Adsız said...

yok canim...gercekten mi?Yani hic mi yalan soylemiyolar...peki soyle bakalim hangi millet yalan soyluyor...

7:11 PM, Haziran 14, 2006  
Blogger Defne said...

Ipekcigim, Temmuz ortasinda donuyoruz insallah.

7:29 PM, Haziran 14, 2006  
Blogger Ipek's Bakery said...

Adini vermeyen kisiye, ne kadar degisik bir sorus sekli bu, ustelik ben im soylemis oldugum "Hollandalilar yalan soylemez" derken, o millet soylerde bunlar soylemez diye yorum yapmadim. Durust olduklari icin beyaz yalan bile soylemeye gerek gormezler. Bu benim fikrim ama cogu insan bununla hem fikirdir eminim. Kimseyi hedef alarak ve bu sekilde konusma hakkina sahip degilsiniz.

8:51 PM, Haziran 14, 2006  
Blogger Ipek's Bakery said...

Defnecim, Istanbul'a mi donus? Ne kadar sanslisin! Insallah birgun bizde kesin doneriz canim ulkeme!
Sevgilerimle,

8:52 PM, Haziran 14, 2006  
Blogger Defne said...

Ipekcigim, Ankara'ya donuyoruz, zaten iki sene oncesine kadar da Anakara'da yasiyorduk. Iki yili tamamladik burada, geri sayim basladi donus icin:)

5:06 AM, Haziran 15, 2006  
Blogger evrenbal said...

Ipekcim, kasitli bir soru bence sorulan. Ben kanada'da ya da burada yasarken insanlarin bu kadar durust olmasina alisamamistim uzun bir sure, kesinlikle katiliyorum sana. Biz begenmedigimiz birseyi bile sirf karsimizdaki insan kirilmasin diye cok guzeldi, ellerine saglik deriz en azindan hic abartmadan, ama olmamis bu begenmedim demeyiz. Ama belcikalilar ya da kanadalilar icin konusabilirim insanlarin yalan soyleyebilecegine inanmiyorlar, cunku burada bizim ulkemizde oldugu gibi durustluk bir meziyet degil. Bunu farkli yere cekip de boyle sacma bir soru kisinin ismini vermemis olmasini da yadirgamadim. Bu pastan icin yorum birakmayi unutmusum ama harika gozukuyor, insallah bir gun hep beraber yapma hatta yeme sansimiz da olur. Ellerine saglik canim!

12:27 PM, Haziran 16, 2006  
Blogger Ipek's Bakery said...

Denefne'cim ne kadar guzel Ankara'yi oldum olasi severim universiteyi orda okudum diye anilarimda tukenmez haliyle. Simdiden yolunuz acik olsun insallah Ankara'dan da yazmaya devam edersin bloguna.
Evrenc'im "yalan" sozune daha once daha cirkin bir sekilde yorum geldi ve ben onu yayinlamadim ama ikinciside gelince bunu yayinlamam gerektigini dusundum. Ayrica senin dedigin gibi durustluk meziyet degil hayatin olgusu. Tabiki yalan soyleyenide vardir ama benim etrafimdaki insanlarda yok, en azindan bizdeki gibi kendilerini yuksek gostermek yada ise gec gittiklerinde bile yalan kivirmaya calismazlar, gercek neyse onu durustce soylerler, hatta bazen fazlasiyle durustlerdir. En onemli orneklerden biri Amerika'da digital kamerami apartmanin icinde dusurmusum. Karalar bagladim o zamanlarda yeni bu isler.Gitti kameram diye abim korkma eger burda dusurduysen biri bulmustur ve kimse almaz "durustturler"dedi ve biz yazi asmak icin giderken ust kat komsusuda kamera buldum bende diye yazi asmaya geliyormus ve ben sok oldum! Bu durustluk degilde ne??? Bizde olsa coktan yurumus gitmisti bence, bunu soylerken uzuluyorum ama bulma sansim belki % 50 idi.
Sevgilerimle,

10:31 PM, Haziran 18, 2006  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Ipek,
Merakla yeni neler ekledi diye baktigim bir blogtun. Ve gecen gun ilk defa bir comment birakmak istedim. Merak ettigim neden yayinlanmadi? Tabii ki burasi senin ve istediklerini yayinlamak
kararina sahipsin,ama saygi cercevesinde dikkat ederek daima klavye tuslarini kullanmama ragmen
gereksiz buldugum bu secicilik beni uzdu dogrusu.Sadece yazmak istedim.
Sevgiyle
Jade

10:43 AM, Haziran 19, 2006  
Blogger Ipek's Bakery said...

Sevgili Jade, ben 1 hafta kadar ulke disindaydim o yuzden bloga gelen commentleri ancak dun kontrol edebildim ve acikcasi yayinlamadigim comment oldugunu sanmiyorum cunku hepsine cevapta yaziyorum. Bazen gonderirken bloggerda olan bir aksilik yuzunden comment ulasamiyor cunku bana da baska bloglara comment yazarken oldu bir kac kere. Yoksa kesinlikle kasten yapilmis birsey oldugunu sanmiyorum. Sevgilerimle,

1:00 PM, Haziran 19, 2006  
Blogger evrenbal said...

Ipekcim anlattiklarin bana cok tanidik geliyor. Tabi ki burada da, Kanada'da hirsizlik yapan ya da yalan soyleyen insanlar vardir ama bunu yuzde olarak dusundugumuz zaman yok denecek kadar az. Benim burada birlikte calistigim iki ogrencim var; onlara benim yaptigim birseyi tezinize koyabilirsiniz dedim ve ne dediler biliyor musun? Bu etik olmaz dediler, sizin yaptiginiz ise biz referans gosterelim ama kendimiz koymayalim tezimize dediler. Esim de tesadufen yanimdaydi ve ikimiz de sok olduk resmen. Turkiye'de sen sormadan millet kapmaya calisirken burada veriyorsun almiyorlar, boyle bir sey iste.. Ister inan ister inanma.. :)

3:49 PM, Haziran 19, 2006  
Blogger vintage biscuit said...

ipek bisey sorucam
kim yiyor bunlari allahaskina:)))
hergun bi guzellik yapiyosunnn:)

1:47 PM, Haziran 21, 2006  
Blogger Ipek's Bakery said...

Valla Vintage' cim bu pastalar Jeroen'un (esim yani) dogumgununde ofise goturmesi icin yapilmisti ama digerlerini biz yiyoruz tabi! Gelen giden Allah'a sukur, cok olunca haliyle onlarada yediriyorum. Yoksa hepsini ben yersem 5000 kilo olabilirim.... :)Yarin kahveye misafirlerim var ve kitaplarimi karistiriyordum ne yapsam acaba diye?!Yani illa yenen bulunuyor.
Sevgilerimle,

2:42 PM, Haziran 21, 2006  
Blogger evrenbal said...

Sen yap ipekcim yiyen bulunur. Biz esimle bir haftadir diyete girdik. kizartma ve hamur isi yapmiyorum evde :) 1.6 kg verdim bir haftada ama bakalim ne kadar devam edebilecegim, zaman zaman tatli krizleri ortaya cikiyor :) Hollandaya bir gun gelirsem eger mutlaka tanismak istiyorum Ipekcim, cok uzun zamandir tanisiyormusuz gibi hissediyorum artik :)

10:51 AM, Haziran 22, 2006  
Anonymous öznur said...

Görüntü muhtesem,eminim tadida
güzeldir,paylasim icin tesekkürlerhttp//www.blogcu.com.baharcice

12:04 AM, Haziran 24, 2006  
Blogger vintage biscuit said...

AAAA esin yabancimiiii
suipermis

hahahhaha:)))))aman hepsini sen yeme haklisin / misafirler kilo alsin biraz:))

hollandanin kendine ozgu paastalarimi varmi / guzelmi

11:05 PM, Haziran 24, 2006  
Blogger Ipek's Bakery said...

Evren'cim,ne guzel kilo verebilmek supersiniz valla! Ben malesef beceremiyorum su yemege dayanabilme isini.Tanisma olayi bende de ayni, sanki eskiden beri
gorusuyormusuz gibi geliyor. Bu arada eger uydurursaniz tatile gitmeden gelsenize bize. Sizi misafir edelim inanin cok mutlu oluruz!

Oznur'cum tesekkur ederim.

Vintage'cim, evet esim Hollanda'li.Hollanda'nin kendine has tatlilari var ve insallah vakit bulabilirsem sizlerle paylasmak istiyorum. Tatlarida bizim damak zevkimize uyan sekildeler ilginc bir sekilde. Hatta Noel doneminde yaptilari ozel tatlilar var bir tanesi bizim 'lokma'tatlisi gibi.

5:59 PM, Haziran 25, 2006  
Anonymous Lily-Rose said...

Merhaba Ipek hnm. Hollandalilarin durustluguyle ilgili yorumlarinizi ve diger insanlarin yorumlarini okurken sasirmadim desem yalan olur. Ben Hollanda da dogdum, egitim gordum ve calisiyorum, Hollandalilari iyi taniyorum. Hollandalilar hayatta tanidigim en iki yuzlu millet fikrimce, yakin arkadaslarinin bile yuzune karsi gulerler ve arkalarindan dedikodularini yaparlar, bu durumla bir defa degil bin defa karsilastim. Ha evet bazi konularda kendilerini acikca ifade ederler, mesela bir ikramda bulunsa biri ve begenmeseler bunu acikca soylerler ama bu durustluk ornegi degildir, biz oyle davranmayiz cunku kirici olmak istemeyiz, boyle davranmakla yalan soylemek birbirinden farkli seyler.

12:33 AM, Temmuz 01, 2006  
Blogger Ipek's Bakery said...

Lily-rose, herkes diledigi fikri savunmakta tabiki serbest ama acikcasi ben sizin kadar uzun zamandir Hollanda'da yasamiyorum o yuzden soyledikleriniz hakkinda dogru veya yanlis diyebilmem mumkun degil. Bildigim tek sey benim izlenimlerim sizinkilerden farkli ve esimle ailesi o zaman Hollanda'li degiller!(tam aksine hic karisimsiz safkanlar ve baba tarafindan mavi kanlar) Bence bu biraz da insanlarin siniflari ve yetisme tarzlari sanirim. Ne dersiniz? Soylediginiz gibi ikiyuzlu yalanci insanlardan Turkiye'de hic yokmu? Orda yasasaniz bu defada belki onlar icin bunu soyleyebilirdiniz bence!

3:19 PM, Temmuz 02, 2006  
Anonymous Lily-Rose said...

Esiniz ve ailesi oyle olmayabilir ama Hollandalilar genel anlamda oyledir, sinifla da pek alakasi yok bence. Elbette turk insaninda da ayni yapida olanlar vardir ama Hollandalilar gibi cogunlukta yoktur. Ben bunlari Hollandalilari kotulemek ya da Turk insanin savunmak adina yazmadim, sadece burda yazilanlarini yanlisligini gostermek icin, Hollandalilarin vakte verdigi onem ve yaptilari randevulere sadikligi ile ilgili yazsaydiniz tamamen katilirdim size, eger saat 5te anlastiysaniz tam 5te gelirler bizim gibi 5 5.30 olmaz. Hollandalilarinda ornek alinacak yonleri var ama turk insanin bircok yonden cok ustun, bunlar yorum degil gercek. Bizim misafirperverligimize ve sicakkanliligimiza hayran olduklarini ben defalarca Hollandalilardan duydum, sasiriyorlar cunku onlarda eve gelen misafire bir biskuvi tutup kutuyu tekrar mutfak dolabina kaldirmak , ya da yemek vakti evlerine geldiginizde sizi davet etmeden guzelce sofraya oturup yemek yemeleri normal seyler, o yuzden kendi kulturumuzun degerini bilelim ve bizden bircok eksigi olan kulturlere ozenmekten vazgecelim derim.

11:20 PM, Temmuz 02, 2006  
Blogger Ipek's Bakery said...

Acikcasi ben anlamadim yani meger siz ne kadarda doluymussunuz Lily-rose! Konu nerden nereye geldi! Ben Turk olmaktan gurur duyarim ve her zamanda ustune basarak soylerim bunu ve Turklerin aslinda cogu yonden Avrupa'lilardan ne kadar ustun oldugunun her zaman farkindayim. Asla da baska kulturlere ozenmek gibi bir yapim olmadi. Cok sukur herseyin en iyisini gordum, gecirdim, aldim ve yasadim. Ama konumuz bu degildi artik bu konuya bir nokta koyalim lutfen. Siz fikirlerinizde ozgursunuz, bende ozgurum ve Hollanda'li kimseden bana herhangi bir ters tavir olmadi, dediginiz gibi sadece 1 kurabiye ikram edip kutuyu da goturmediler, evlerinde yemeklerde agirladilar bol bol hemde ve dediginiz gibi her zaman soylediler Turkler'den cok sey ama en onemlisi misafirperverlik ogrendiklerini! Sanirim benim goruslerim ve beraber oldugum insanlar sizinkilerden biraz farkli.
Sevgiler,

11:56 AM, Temmuz 03, 2006  
Anonymous Lily-Rose said...

Ipek hnm mesele doluluk meselesi degil, siz yukardaki yorumlarda Hollandalilarin durustlugunden ve saskinliginizdan bahsediyorsunuz, sanki Turk insaninda bu ozellik yok gibi, bu beni cok rahatsiz etti. Siz sansliymissiniz ki farkli Hollandalilarin icindesiniz, Ben Hollandanin farkli sehirlerinde yasadim, buyuk sehirlerden tutup koylerine kadar ve inanin sizin cizdiginiz Hollandali karakteri genel Hollandali karakteri degil. Anladigim kadariyla sizin haberiniz yok ama Hollandalilarin cimriligi sozluklere bile gecmistir, isterseniz bir ingilizce sozluk acik bakin , 'go dutch' ya da 'dutch treat' gibi kelimeler yediginiz bir yemegin hesabini birlikte odemek anlamina gelir, yani sozluklere bile ulasmis unvanlari, o yuzden yazdiklarimi ozel hayatimda yasadigim negatif tecrubeler olarak degilde, HOllandalilar hakkindaki gercekler olarak algilayin. Ayrica tesekkurler yorumlarima yer verdiginiz icin, hoslanmayip sitenizde yer vermeyebilirdiniz ( bazi kisilerin yaptigi gibi ).

2:13 PM, Temmuz 03, 2006  
Anonymous Lily-Rose said...

Hollandalilar tartismasina dalip asil sormak istedigim soruyu soramadim, bu tarifte ki kuvertur cikolata bildigimiz 'pure chocolade' degil mi? Yoksa farkli bir cikolata turu mu? Ayrica tarifte ki krema ' verse slagroom' mu? Denemek istiyorum bir cikolata hastasi olarak.

2:18 PM, Temmuz 03, 2006  
Blogger Ipek's Bakery said...

Lily-rose soyledikleriniz hakkinda bilgi sahibiyim yani pintilik hakkinda ve digerleri, fakat gozden kacirdiginiz birsey var Iskoclarda bu konuda meshur hatta Hollandalilari golgede birakacak kadar! Pintilik goreceli bir kavramdir bana gore. Fakat Hollandilarin pintilikleri degisk yonlerde bana gore. Belki 3 kurusun hesabini yaparlar ama evlerine bir designer koltugu alirlar dusunmeden. Ayrica benim isim hic pinti degil aksine o kadar vericiki sanirim Turk erkek arkadasim onun kadar bonkor degildi.Neyse bu boyle uzar gider, eger kotu tecrubem olursa onuda buraya yazarim sizde bilirsiniz.

Tarife gelince kuvertur, pastacilikta kullanilan cikolata ama siz bulamazsaniz pure olanida kullanabilirsiniz(ama bitter ve sutluyu karistirirsaniz daha guzel olacaktir). Kuverturun kakao orani yedigimiz cikolatalardan farkli. Kremada evet Slagroom. Umarim dener ve tadini begenirsiniz.

11:51 PM, Temmuz 03, 2006  
Anonymous Lily-Rose said...

Yani bu cikolata turunun Hollandaca adi da mi kuvertur? Eger oyleyse nerde bulabilirim? AH gibi marketlerde satilir mi? Bir tarif denerken orijinal malzeme listesini bulamazsam eksik oluyor hissi veriyor.

9:08 AM, Temmuz 04, 2006  
Blogger Ipek's Bakery said...

Bu cikolatanin genel olarak adi Kuvertur. Hollandaca'da ise "couverture" diye yaziliyor. Sutlusu, bitteri ve fildisi olarak cesitleri var. Buyuk cikolata satan yerlerde veya Makro falan gibi buyuk marketlerde bulabilirsin.Sanirim Leonidas'in dukkanlarinda bile vardir.

11:03 PM, Temmuz 06, 2006  
Blogger tatli-tuzlu said...

Bu kayıt, bir blog yöneticisi tarafından kaldırılmış.

11:08 AM, Eylül 15, 2006  

Yorum Gönder

Links to this post:

Bağlantı Oluştur

<< Home

Hit Counters